اندیشه فردا

سیاسی ، اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ، مدیریتی

اندیشه فردا

سیاسی ، اقتصادی ،اجتماعی ،فرهنگی ، مدیریتی

قلمرو عقل در استنباط احکام حقوق عمومی(اداره حکومت‎)

پرسش:
حدود قلمرو عقل در استنباط احکام در حقوق عمومی(اداره حکومت)تا چه میزان است لطفا دیدگاههای مختلف را به همراه فهرست منابع جهت رجوع بیان نمایید؟

ادامه مطلب ...

شهید مطهری و جایگاه عقل در فقاهت

"شهید مطهری و جایگاه عقل در فقاهت" عنوان مقاله ای است که نشریه "فقه- کاوشی نو در فقه اسلامی "به قلم آقای حسن رهبری به نشر آن همت گمارده و اینک از نظر خوانندگان محترم احیا میگذرد .پر پیدا است که زاویه دید نویسنده محترم در این زمینه یگانه منظری نیست که در این زمینه می توان اختیار کرد.

ادامه مطلب ...

بررسی جایگاه حکومت در فلسفه و فقه

موضوع بحث «جایگاه حکومت در فلسفه و فقه» است. غرض اصلی این است که اگر ما فلسفه را به دید رایج و نظر مصطلح بنگریم آیا می توان از این دید، «حکومت دینی» را قابل تعریف دانست؟ جواب این است که نمی توان بر این اساس، ضرورتی را برای مبتنی بودن ضوابط ادارة حکومت بر پایة تعبد به دین قائل شد.

ادامه مطلب ...

ارزش وقت در سیره پیشوایان

سرمایه گرانبها

بی شک وقت و فرصت بزرگترین سرمایه گرانبها و بی نظیر برای بشر است، که می توان در استفاده بهینه از آن، در همه عرصه ها به پیش رفت و به عالی ترین درجات مادی و معنوی نایل گشت.

ادامه مطلب ...

ﺷﯿﻮة ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺣﮑﻮﻣﺖ اﺳﻼﻣﯽ و ﺟﺎﯾﮕﺎه زن در ﻧﻈﺎم ﺳﯿﺎﺳﯽ ا

دو کتاب گرن سنگ حضرت ایت الله فیاض به برادر دانشمند مان ﻣﻮﺳﯽ داﻧﺶ  ترجه شده است که در وبلاک در خدمت عزیزان جهت استفاده قرار داده شده است

ادامه مطلب ...